مرداد ۲۲, ۱۳۹۸ Mostafa بدون دیدگاه

اگر دنبال برنامه نویس برای ساخت افزونه ،قالب،سایت،برنامه ویندوز،اپلیکیشین اندروید،ربات تلگرام و.... هستید ،سفارش برنامه نویسی را مطالعه نمایید.

توجه : درخواست افزونه ،قالب، اسکریپت و نرم افزار و ... و سوالات و مشکلات خود را در انجمن ارسال نمایید

با توجه به اهمیتی که این الگوریتم ها دارند، اکنون بسیاری از مدیران صفحات در اینستاگرام به دنبال الگوریتم ها هستند. اما فراموش نکنید که اینستاگرام هر سال الگوریتم های خود را تغییر می‌دهد. برای مثال ممکن است شما در سال ۲۰۱۸ با برخی از تکنیک ها بتوانید تعداد فالوورهای خود را افزایش دهید. اما در سال ۲۰۱۹ ممکن است همین الگوریتم ها منسوخ شود و حتی باعث بسته شدن صفحه‌ی شما هم شود.

برای مثال در سال ۲۰۱۸ با چند بار فالوو کردن افراد مشهور که در کنار نام آن‌ها تیک آبی وجود داشت، می‌توانستید تعداد فالوورهای خود را افزایش دهید. اما این قانون در سال ۲۰۱۹ منسوخ شد و اگر این بار بخواهید از این تکنیک بیش از حد استفاده کنید، اینستاگرام صفحه‌ی شما را به طور کلی مسدود می‌کند. پس بهتر است با الگوریتم های اینستاگرام ۲۰۱۹ آشنا شوید. بدون این الگوریتم ها تنها ۱۰% از فالوورهای فعلی در صفحه فعالیت می‌کنند. اما برای جذب بازدیدهای بیشتر و دیده شدن در قسمت اکسپلور اینستاگرام آشنایی با الگوریتم های اینستاگرام ۲۰۱۹ ضرورت دارد.

یکی از الگوریتم های اینستاگرام ۲۰۱۹ اهمیت داشتن محتواست

یکی از الگوریتم های اینستاگرام در سال ۲۰۱۹ به این بستگی دارد که فالوورها به پست های شما چقدر اهمیت می دهند. وقتی تعداد زیادی از فالوورهای فعلی صفحه، یک محتوا را لایک می‌کنند و یا کامنت گذاری می‌کنند، به این معناست که محتوای شما مورد پسند آن‌ها واقع شده است. اینستاگرام از تعداد زیاد لایک ها چنین برداشت می‌کند که محتوا افراد بیشتری را درگیر خود کرده است و به همین دلیل می‌تواند مورد پسند کاربران دیگر هم قرار بگیرد. پس آن را در قسمت اکسپلور به نمایش می‌گذارد تا بسیاری از کاربران آن را تماشا کنند.

این الگوریتم به شما کمک می‌کند تا محتواهای باکیفیت ، سریع‌تر در اینستاگرام منتشر شود. اما فکر نکنید برای هر محتوایی باید به هر قیمتی لایک جمع‌آوری کنید. بلکه باید بر روی محتواهایی تمرکز کنید که فالوورهای شما بیشتر دوست دارند و ذهن آن ها با آن درگیر می‌شوند.  براساس اطلاعات بدست آمده مشخص شده است که اینستاگرام عکس ها و فیلم ها در فید (صفحه اصلی اینستاگرام) را براساس میزان علاقه فالوورها اولویت‌بندی می‌کند.

به دنبال این تغییرات، کسب و کارهایی که به دنبال افزایش فالوور و تعامل در اینستاگرام هستند، مشکلات زیادی پیدا کردند. زیرا در ابتدا با این الگوریتم آشنایی نداشتند. اگر اخیراً پست های جدید شما هم افت زیادی داشته‌اند، می‌تواند به دلیل اهمیت نداشتن محتوا و دریافت نکردن لایک باشد. اما خبر خوب اینکه شما می‌توانید از هم‌اکنون برای ارتقا صفحه اینستاگرام خود تلاش کنید. بهتر است زمان بیشتری را صرف تولید محتوا کنید.

ارسال پست های بیشتر در طی روز

یکی دیگر از الگوریتم های اینستاگرام ۲۰۱۹ ارسال پست های بیشتر در طی روز است. زمانی که تعداد پست های بیشتری را در صفحه‌ی خود منتشر می‌کنید، نشانه‌ی بهبود تعامل شما با فالوورهاست. به همین دلیل اینستاگرام آن را یک نشانه‌ی خوب در نظر می‌گیرد. از سوی دیگر با ارسال بیشتر مطالب، احتمال زیادی وجود دارد که فالوورهای بیشتر محتواها را ببینند.

در این باره نیل پاتل (متخصص شبکه‌های اجتماعی) توضیح می‌دهد که: «اگر برای یک مدت طولانی محتوای زیادی را ارسال کنید، به احتمال زیاد مخاطبان شما بیشتر می‌شود. اما اگر فقط برای چند هفته بخواهید از تعداد محتواهای ارسالی کم کنید، صفحه‌ی شما به شدت افت می‌کند و تعداد زیادی از فالوورهای خود را از دست می‌دهید».

این الگوریتم به شما می‌گوید که یکی از بهترین راه‌ها برای افزایش کارایی صفحه، ارسال پست برای اینستاگرام است. البته الگوریتم های اینستاگرام ۲۰۱۹ به نوع محتوا هم توجه زیادی دارند. اینستاگرام به محتواهایی توجه دارد که با موضوع کسب و کار شما همخوانی داشته باشید. برخی از برندهای بزرگ مانند GoToSkincare می‌توانند به لطف یک تیم رسانه‌ای متخصص در طی روز ۳ محتوا در صفحه‌ی خود منتشر کنند اما هم‌چنان با قدرت به پیش بروند. اما برای برندهای نوپا و کسب و کارهای کوچک بهتر است بیش از ۳ پست را در نظر بگیرید.

نظم در ارسال محتواها اهمیت دارد

یکی دیگر از الگوریتم های اینستاگرام ۲۰۱۹ انتشار منظم محتواهاست. تمامی عکس ها و فیلم ها باید با برنامه‌ریزی در صفحه‌ی اینستاگرام منتشر شوند. برنامه‌ریزی شامل زمان مشخص برای ارسال پست ها و در نظر گرفتن توضیحات و هشتگ های مناسب برای محتواهاست. این کار نه تنها به کار شما نظم می‌دهد، بلکه فالوورها هم متوجه می‌شوند که شما در زمان های خاصی محتوا منتشر می‌کنید، پس در همان زمان در صفحه حاضر می‌شوند.

برای انتشار محتواها به طور خودکار می‌توانید از برنامه های خاصی استفاده کنید. برای مثال برنامه‌ی PLUS برای انتشار خودکار محتواها کاربرد دارد. با کمک این برنامه نیاز نیست که به طور مداوم در اینستاگرام آنلاین شوید. بلکه می‌توانید محتواها را در آن برنامه‌ریزی کرده و در صف انتشار قرار دهید.

اهمیت میزان کامنت ها در بالا رفتن محتوا

یکی دیگر از الگوریتم های اینستاگرام ۲۰۱۹ بالا رفتن تعداد اظهارنظرها در مورد محتواهاست. هر چه فالوورها در مورد یک محتوا بیشتر اظهارنظر می‌کنند، اینستاگرام آن را نشانه‌ی بهبود مطالب در نظر می‌گیرد. پس محتواهایی که در زیر آن‌ها تعامل زیادی صورت گرفته باشد، اینستاگرام در اولویت قرار می‌دهد. البته به شرط اینکه شما هم به کامنت های فالوورها پاسخ دهید تا تعامل بین شما و آن‌ها افزایش پیدا کند.

البته پاسخ دادن به برخی از نظرات به خصوص در مورد پست های قدیمی کمی سخت است. اگر قادر نیستید به تمامی کامنت ها پاسخ دهید، در حد یک قلب به آن‌ها جواب دهید. اینستاگرام قابلیت های جدید در اختیار مدیران صفحات قرار می‌دهد تا بتوانند راحت‌تر با فالوورهای خود تعامل داشته باشند. از جمله روش های موثر برای ارتباط با فالوورها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • روشن کردن اعلانات کامنت

یک روش عالی برای اطلاع از کامنت های جدید فالوورها، روشن کردن اعلان های کامنت است. در این صورت به محض کامنت گذاشتن شما متوجه شده و به آن پاسخ می‌دهید. برای این کار باید به قسمت “notifications” بروید و سپس بر روی گزینه‌ی ‘Off’ کلیک کنید.

  • استفاده از برنامه PLUS

با برنامه‌ی PLUS هم کامنت ها بر روی صفحه‌ی دسکتاپ ظاهر می‌شوند. اگر به فیسبوک متصل هستید، می‌توانید دایرکت اینستاگرام را به مسنجر اینستاگرام متصل کنید تا در زمان حضور در فیسبوک به سوالات پاسخ دهید.

  • استفاده از برنامه LATER

با کمک برنامه‌ی LATER در وقت شما صرفه جویی می‌شود. شما می‌توانید به جای گوشی همراه از کامپیوتر استفاده کنید و حتی تمامی مکالمات و تعاملات خود را با کاربران مشاهده کنید. برای پاسخ دادن به کامنت های فالوورها می‌توانید زمان مشخصی را انتخاب کنید. پس پاسخ خود را وارد و زمان را مشخص کنید. سپس بر روی دکمه response بزنید تا پاسخ در زمان تعیین‌شده منتشر شود.

با پاسخ دادن به کاربران نه تنها آن‌ها را به صفحه خود علاقمند می‌کنید، بلکه به الگوریتم های اینستاگرام ۲۰۱۹ هم پاسخ مثبت داده‌اید و شانس خود را برای افزایش تعداد بازدیدهای پست بالاتر می‌برید.

بهترین زمان برای ارسال پست

یکی دیگر از الگوریتم های اینستاگرام ۲۰۱۹ که اهمیت زیادی دارد، ارسال محتواها در زمان مناسب است. کاربران اینستاگرام غالباً در زمان های خاصی وارد این شبکه‌ می‌شوند. برای مثال آن‌ها در روزهای تعطیل فرصت بیشتری برای ورود به اینستاگرام دارند. در عوض در روزهای کاری (مثل صبح شنبه) وقت‌شان برای حضور در اینستاگرام کمتر است. هم‌چنین در ساعات خاصی بیشتر در اینستاگرام هستند.

برای مثال کاربران در ساعت ۲۱ بیشتر در اینستاگرام هستند. زیرا در این زمان کار کمتری دارند. همچنین ساعت های ۹ صبح و ۱۴ کاربران بیشتری در اینستاگرام است. به همین دلیل بهتر است محتواهای خود را در این ساعات منتشر کنید. با انتشار محتواها در ساعاتی که کاربران بیشتر در اینستاگرام حضور دارند، بازدهی محتوای منتشر شده را افزایش دادید. در این زمان تعداد بازدیدها، لایک و نظرات فالوورها بیشتر است. همزمان تعداد فالوورها نیز افزایش‌ می‌یابد.

البته یک راه خوب برای اینکه بفهمید فالوورهای شما در چه ساعات و زمان هایی فعال‌ می‌شوند، استفاده از Instagram Insights است. در این صورت‌ می‌توانید زمان فعال شدن مخاطبان خود را پیدا کنید. ممکن است فالوورهای شما در ساعت های دیگری غیر از ساعات‌های معمول آنلاین شوند. اطلاع از زمان فعال بودن فالوورها به شما کمک‌ می‌کند تا محتواها را در همان ساعت منتشر کنید.

الگوریتم اینستاگرام برای مرتب کردن محتواها از فرکانس استفاده‌ می‌کند

شما در طی روز چند بار اینستاگرام را باز‌ می‌کنید؟ اگر از آن دسته افرادی هستید که به طور مدام به قسمت اکسپلور اینستاگرام‌ می‌روید، این شبکه بهترین پست ها را به شما نشان‌ می‌دهد. کاربرانی که کمتر وارد اینستاگرام‌ می‌شوند، مطالبی را که خودشان دوست دارند، مشاهده‌ می‌کنند.

وقتی فالوورهای شما تعداد زیادی کاربر را فالوو کرده باشند، قادر به مشاهده‌ی همه‌ی پست ها نیستند. بنابراین اینستاگرام برای آن‌ها گزینش‌ می‌کند که چه محتواهایی را مشاهده کنند.‌ می‌توانید از فالوورهای خود بخواهید تا اعلان پست های شما را روشن کنند. در این صورت با انتشار هر محتوا آن ها قادر به مشاهده هستند. در غیر این صورت ممکن است مطالب شما اصلاً دیده نشود.

در گوشه‌ی سمت راست و در بالای هر پست یک علامت ۳ نقطه‌ی عمودی وجود دارد. اگر روی آن کلیک کنید،‌ می‌توانید گزینه لغو نادیده گرفتن unmute را مشاهده کنید. برای روشن کردن اعلانات، فالوورها باید روی آن کلیک کنند. علاوه بر پست ها، برای استوری هم‌ می‌توانید این قابلیت را استفاده کنید.

محاسبه‌ی میزان قرار گرفتن کاربران در صفحه

یکی دیگر از الگوریتم های اینستاگرام ۲۰۱۹ محاسبه‌ی میزان ماندن فالوورها بر روی یک پست یا در یک صفحه است. وقتی یک کاربر زمان زیادی در یک صفحه‌ می‌ماند، به این معناست که پست های بهتری برای انتشار دارد. بنابراین اینستاگرام آن را یک امتیاز مثبت در نظر‌ می‌گیرد.

اینستاگرام به ماندن کاربران در استوری، IGTV و صفحه اصلی (فید) توجه زیادی دارد. زمانی که در مورد الگوریتم های اینستاگرام صحبت‌ می‌کنیم، بسیاری به محتواهای انتشار یافته فکر‌ می‌کنند. در حالی که بخشی از الگوریتم ها به مدت زمان ماندن کاربران بر روی یک پست اختصاص دارد.

استوری یکی از بخش های مهم یک صفحه‌ی اینستاگرامی است. استوری هایی که در قسمت فید قرار‌ می‌دهید، یکی از تاثیرگذارترین بخش های صفحه‌ی کسب و کار به‌حساب‌ می‌آید. با وجودی که شما تعداد زیادی استوری در کنار هم ردیف کرده‌اید و‌ می‌خواهید آخرین داستان بیشترین بازدید را داشته باشد، این اتفاق نمی افتد. برخی از استوری‌هایی که کیفیت بالاتری دارند، در صدر قرار‌ می‌گیرند.

شاید تعجب کنید چطور اینستاگرام ترجیح‌ می‌دهد که برخی از استوری ها یا پست ها در اولویت قرار بگیرد. این شبکه‌ی اجتماعی دارای الگوریتم‌هایی است که تشخیص‌ می‌دهد کدام‌یک از استوری‌ها مورد توجه فالوورها قرار گرفته است. زمان ماندن بازدیدکننده‌ها در استوری برای اینستاگرام اهمیت دارد و الگوریتم از این راه تشخیص‌ می‌دهد که استوری باکیفیت است.

برای اینکه بتوانید استوری های مورد نظر خود را در رأس قرار دهید، تکنیک های زیر به شما کمک‌ می‌کند:

به طور مداوم استوری ارسال کنید

بسیاری از کاربران اینستاگرام بیش‌تر از پست ها، به استوری اهمیت‌ می‌دهند. بنابراین با انتشار مداوم استوری‌ می‌توانید شانس خود را برای بیشتر دیده شدن افزایش دهید. بنابراین به الگوریتم اینستاگرام این‌طور القا می‌شود که به محتوای باکیفیت برای مخاطبان خود اهمیت‌ می‌دهید. یک راه عالی برای ارسال مرتب استوری، زمان‌بندی است. از طریق برخی از برنامه‌ها‌ می‌توانید محتوای استوری را از قبل تهیه کنید و به برنامه بدهید.

برای اینکه محتوای استوری بهتر شود،‌ می‌توانید به محتوای خود زیرنویس یا پیوند اضافه کنید. سپس برای آن زمان انتخاب کنید و در برنامه قرار دهید. این کار باعث صرفه‌جویی در زمان‌ می‌شود.

تعامل با کاربران را فراموش نکنید

یکی دیگر از نکات مهم برای داشتن استوری بهتر در اینستاگرام، تعامل با کاربران است. زمانی که آن‌ها در پاسخ به استوری به شما پیام‌ می‌دهند، به آن‌ها جواب دهید. حتی اگر فرصت پاسخ‌گویی را ندارید، در حد یک استیکر قلب پاسخ‌شان را بدهید. این ویژگی جدیداً به الگوریتم های اینستاگرام ۲۰۱۹ اضافه شده است. بهتر است استوری هایی را انتخاب کنید که فالوورها در آن شرکت کنند. برای مثال یک سوال‌ می‌تواند بازدیدکننده‌های استوری را برای تعامل ترغیب کند.

از فالوورهای خود بخواهید بر روی استوری ضربه بزنند و روی آن نگه دارند

یکی دیگر از راه‌های افزایش بازدید استورهای مورد نظر، کمک گرفتن از فالوورهاست. این تکنیک به اینستاگرام این‌طور القا می‌کند که محتوای استوری برای فالوورها جذابیت خاصی دارد. بهتر است در محتوای استوری اول فوراً یک عکس با این درخواست قرار دهید تا بازدیدکنندگان آن را ببینند. همچنین‌ می‌توانید عکس اول را در قالب GIF طراحی کنید و روی آن برچسب های زیبا قرار دهید. با قرار دادن آهنگ‌های جذاب بر روی عکس یا فیلم‌ می‌توانید مخاطب را در استوری نگه دارید.

الگوریتم های اینستاگرام ۲۰۱۹ در IGTV

IGTV یکی از قابلیت های جدیدی است که به اینستاگرام اضافه شده است. اما هنوز بسیاری با این قابلیت آشنایی ندارند. اما اینستاگرام آن را بخش مهمی از صفحه‌ی کسب و کار در نظر‌ می‌گیرد. اینستاگرام براساس علایق و تعداد افرادی که IGTV را دنبال‌ می‌کنند، فیلم ها را اولویت بندی می‌کند. پس‌ می‌توانید درست همان‌طور که با استوری های اینستاگرام کار‌ می‌کنید، فیلم های IGTV را نیز به‌طور مستقیم به اشتراک بگذارید.

در حال حاضر سه نوع IGTV وجود دارد که شامل: IGTV برای خود، IGTV برای فالوورها و IGTVهای محبوب می شود.

IGTV هایی برای خود به دسته‌ای از فیلم ها گفته‌ می‌شود که مدیر صفحه علاقه‌ی زیادی به آن دارد. IGTV برای فالوورها به آن دسته از فیلم‌هایی گفته‌ می‌شود که برای دنبال‌کننده ها پخش‌ می‌شود. IGTVهای محبوب هم شامل فیلم‌های رایجی است که محبوبیت زیادی در بین کاربران دارند. اما سوال اینجاست که چطور‌ می‌توان IGTV را تولید کرد که بازدید بیشتری پیدا کنند؟

اگر تعداد IGTV افزایش پیدا کند، به الگوریتم های اینستاگرام ۲۰۱۹ سینگال‌ می‌دهد شما فیلم های باکیفیتی برای مخاطبان خود منتشر‌ می‌کنید که ممکن است برای سایر کاربران اینستاگرام جذابیت داشته باشد.

الگوریتم های اینستاگرام ۲۰۱۹ برای صفحه کاوش

صفحه‌ی کاوش یا اکسپلور اینستاگرام نیز شامل الگوریتم های خاصی‌ می‌شود. این شبکه‌ی اجتماعی تلاش زیادی کرده است تا این صفحه را برای کاربران خود جذاب‌تر کند. به طور کلی صفحه کاوش و فید شباهت زیادی به هم دارند و اینستاگرام محتواهایی را به شما ارائه‌ می‌دهد که فکر‌ می‌کند به آن علاقمند هستید. برای مثال اگر در صفحه‌ی اینستاگرام خود مطالبی در مورد آشپزی منتشر‌ می‌کنید، در قسمت اکسپلور‌ می‌توانید پست های زیادی مرتبط با محتواهای خود مشاهده کنید.

زمانی که شما به عنوان کاربر بر روی صفحه اکسپلور کلیک‌ می‌کنید، محتواها با آنچه که برای دوست شما نشان داده‌ می‌شود، متفاوت است. زیرا قسمت کاوش به‌گونه‌ای طراحی شده است که به شما کمک کند تا مطالب مورد نظر خود را پیدا کنید.

در اوایل سال ۲۰۱۹ اینستاگرام کانال‌های موضوعی زیادی دسته بندی کرده است تا کاربران راحت‌تر بتوانند علایق خود را پیدا کنند. یکی از الگوریتم های اینستاگرام ۲۰۱۹ این است که رفتارهای کاربران را به طور دائم دنبال‌ می‌کند تا در مورد علایق آن‌ها اطلاعاتی را کسب کند. برای مثال آن‌ها چه اکانت هایی را دنبال‌ می‌کنند، در قسمت نوار جستجو چه چیزی را تایپ‌ می‌کنند و چه پست‌هایی را لایک کرده و برای آن اظهار نظر‌ می‌کنند. همچنین ویدئوهای IGTV را که دنبال‌ می‌کنید، اطلاعات زیادی در اختیار الگوریتم اینستاگرام قرار‌ می‌دهد.

سپس با اطلاعاتی که در مورد علایق شما بدست‌ می‌آورد، محتواها را چینش کرده و در صفحه‌ی کاوش در اختیار شما قرار‌ می‌دهد. برای مثال دسته‌بندی های اینستاگرام در مورد صفحات مختلف شاملArt  (هنر)، Sports  (ورزش)، Beauty یا Fashion (آرایش و زیبایی) و … است.

پس این الگوریتم‌ می‌تواند فرصت زیادی را در اختیار شما قرار دهد. به طوری که از طریق آن‌ می‌توانید پست های خود را با رعایت دسته‌بندی به کاربران علاقمند نشان دهید. اگر در محتواهای شما تمامی الگوریتم های اینستاگرام ۲۰۱۹ رعایت شده باشد و در عین حال شما برای آن‌ها دسته‌بندی مشخص کرده باشید، در صفحه کاوش قرار‌ می‌گیرد.

برای دسته‌بندی تصاویر باید برای آن از هشتگ های مرتبط و یکدست انتخاب کنید. الگوریتم اینستاگرام از طریق هشتگ ها متوجه‌ می‌شود که کدام یک از محتواها در یک دسته‌ی خاص قرار‌ می‌گیرند. وقتی کاربران در نوار جستجو یک هشتگ را دنبال‌ می‌کنند، محتوای شما نیز نمایش داده‌ می‌شود.

اینستاگرام برای رتبه‌بندی محتواها در صفحه کاوش از چندین معیار پیروی‌ می‌کند که شامل موارد زیر است:

  • تعداد لایک ها و کامنت‌هایی که یک پست دریافت‌ می‌کند
  • میزان محبوبیت هشتگ‌هایی که برای پست انتخاب‌ می‌کنید.
  • سرعت بازخورد پست ها

اگر مدیر یک صفحه‌ی تجاری مهم هستید، بهتر است تلاش کنید تا صفحه‌ی شما در قسمت کاوش اینستاگرام نمایش داده شود. مهم‌ترین نکته این است که از هشتگ‌هایی استفاده کنید که به دسته‌بندی پست های شما کمک‌ می‌کند.

اینستاگرام آنالیز را فراموش نکنید

حالا که با الگوریتم های اینستاگرام ۲۰۱۹ آشنا شدید، نباید آنالیز و بررسی صفحه‌ی اینستاگرام را فراموش کنید. Instagram Analytics یک ابزار مناسب برای آنالیز و بررسی صفحات تجاری اینستاگرام است. استفاده از تمامی استراتژی های اینستاگرام به شما کمک‌ می‌کند تا با برنامه‌ریزی دقیق، در دراز مدت کسب و کار خود را رونق ببخشید. در عین حال در وقت و هزینه‌های شما صرفه‌جویی‌ می‌شود. اکنون به جای این‌که پول زیادی را صرف تبلیغات برای افزایش بازدید و فالوورهای صفحه کنید،‌ می‌توانید از الگوریتم های اینستاگرام ۲۰۱۹ بهره ببرید.

اما آنالیز صفحه‌ی اینستاگرام هم باید در کنار رعایت الگوریتم ها انجام شود. آنالیز به شما کمک‌ می‌کند تا بدانید کدام عکس، فیلم یا استوری با استقبال زیادی روبه‌رو‌ می‌شود. درک درست از اینکه کدام محتوا عملکرد بهتری دارد، به شما کمک‌ می‌کند تا محتواهای این‌چنینی بیشتری تولید کنید.

برای آنالیز صفحه‌ی اینستاگرام خود‌ می‌توانید از ابزار  Insights استفاده کنید. این ابزار تحلیلی‌ می‌تواند اطلاعات دقیقی در مورد عملکرد پست ها، استوری ها و IGTV در اختیارتان قرار دهد. فقط کافیست بر روی سه نقطه در گوشه‌ی سمت راست بالای صفحه نمایه خود ضربه بزنید و گزینه‌ی Insights را انتخاب کنید.

از اینجا‌ می‌توانید به برگه Content خود بروید. برای دیدن نحوه عملکرد پست ها و استورها، باید هر پست شخصی را به طور جداگانه انتخاب کنید تا در مورد تعداد لایک، نظرات، برداشت ها و یا ذخیره‌ی پست توسط کاربران اطلاعاتی را بدست آورید.

اگر‌ می‌خواهید در زمان خود صرفه جویی کنید، آنالیز اینستاگرام به شما کمک‌ می‌کند تا مطالب بهتر و متناسب با نیاز و علاقه‌ی فالوورها تولید کنید. همچنین در این قسمت‌ می‌توانید اطلاعاتی در مورد دنبال‌کننده های خود داشته باشید. از جمله سن، جنسیت، محل زندگی و …. .

با قابلیت جدید آنالیز اینستاگرام‌ می‌توانید در مورد نحوه‌ی عملکرد پست های ارسالی اطلاعات بیشتری بدست آورید. در عین حال متوجه‌ می‌شوید که کدام نوع محتوا برای اینستاگرام جذاب‌تر است. پس با این قابلیت‌ می‌توانید صفحه‌ی اینستاگرام خود را بهینه کرده و در استراتژی بازاریابی خود به کار ببرید.

علاوه بر این، وقتی از استوری اینستاگرام صحبت‌ می‌شود، با کمک آنالیز‌ می‌توانید داده های استوری در ۳ ماه گذشته را تجزیه و تحلیل کنید. برای دسترسی به تجزیه و تحلیل استوری های اینستاگرام و یا سایر ویژگی های آنالیتیکس اطلاعاتی مانند نرخ اتوماتیک محاسبه شده، معیارهای جمعیتی مخاطبان، پیگیری مربوط به Linkin.bio و … در اختیار شما قرار می گیرد.

با کمک Instagram Analytics کسب و کار خود را رونق ببخشید

شما می توانید با کمک آنالیز اینستاگرام استوری های خود را بهینه کنید. در نتیجه تعداد بازدیدهای این بخش را افزایش دهید. اگر چه به نظر می رسد اینستاگرام به طور مداوم در حال بروزرسانی الگوریتم هاست، اما دلیل نمی‌شود که بخواهید از رعایت آن‌ها سرباز بزنید. برای رونق کسب و کارتان توصیه می شود الگوریتم های اینستاگرام ۲۰۱۹ را رعایت کنید.

درک این الگوریتم ها باعث صرفه‌جویی در زمان می شود. همچنین به شما کمک می کند تا ارتباط بهتری با مخاطبان داشته باشید. تولید محتوای باکیفیت و بهینه‌سازی صفحه‌ی اینستاگرام از دیگر مزیت های رعایت الگوریتم های اینستاگرام ۲۰۱۹ است.