رفتن به مطلب
برنامه نویسی من
Mostafa

آموزش ساخت لینک های هدفدار به کمک گوگل

پست های پیشنهاد شده

در مورد گوگل آنالیز در برنامه نویسی من بارها صحبت کردیم. تا امروز در مورد فرآیند اصلی گوگل آنالیز یعنی آنالیز کردن و بررسی سایت ها و بازدیدکنندگان و همچنین راه های افزایش بازدید سایت بحث کردیم. اما به تازگی  به مورد خیلی جالبی از گوگل آنالیز رسیدیم! این امکان جالب ساخت لینک ها و پیوندهای سایت به شیوه ی گوگل آنالیز هستش یعنی یه جور جالبی میتونه لینک های سایت رو ردیابی یا رصد کنه کنه!

افزونه ی گوگل آنالیز در وردپرس اطلاعاتی از قبیل موارد زیر رو در اختیار مدیران سایت ها قرار میده:

کاربران و هدف اونها از اومدن به سایت شما
بنرها و لینک هایی که بیشتر کلیک میشن یا به عبارتی از اونها بازدید بیشتری میشه
چه محصولاتی در سایت استفاده بشه که به کاربرد بهتر سایت کمک کنه
و…

برای واضح شدن موضوع امروز مثالی میزنم:
فرض کنید شما یک فروشگاه کتاب الکترونیکی دارید، برگه ای برای فروش یک کتاب ایجاد می کنید، برای مطلع کردن کاربران از این صفحه در شبکه های اجتماعی،قرار دادن بنرهای تبلیغاتی در سایت، خبرنامه ها و … استفاده می کنید.بدون استفاده از یک ردیاب چطور میتونید متوجه بشید که کدوم روش بهترینه؟!
ممکنه یک بنر تبلیغاتی از کتاب در سایدبار یا فوتر و یا در محتوای سایت داشته باشید اما با استفاده از ردیابی لینک ها میتونید بهترین موقعیت رو برای اون انتخاب کنید.

لینک های ردیاب در گوگل آنالیز با استفاده از UTMCode

UTM code قطعه کدهای کوچیکی از متن هستند که به انتهای آدرس و یا آدرس لینک اضافه میشه و به شما کمک میکنه تا با موفقیت محتوای وب رو ردیابی کنید.(به عنوان مثال :

مخفی

    برای مشاهده مطلب باید در سایت ثبت نام کنید و سپس وارد شوید.


این خاصیت جالب که در گوگل آنالیز وجود داره اینه که میتونین لینک ها رو به صورت سفارشی شده دربیارید.البته به شرطی که از گوگل آنالیز استفاده کرده باشید.

ابزاری که این کار رو انجام میده به نام URL Builder هستش.با کلیک کردن روی گزینه ی URL Builder به صفحه ی پشتیبانی که گوگل آنالیز برای ساخت لینک ها به صورت قدم به قدم گذاشته وارد میشید و میتونید گام به گام اقدام به ساخت لینک ها کنید. مثل کاری که من انجام دادم:

پارامترهای مهم

مخفی

    برای مشاهده مطلب باید در سایت ثبت نام کنید و سپس وارد شوید.


جهت تشخیص و یافتن موتور جستجو، عنوان خبرنامه یا هر منبع دیگه ای به کار میره به عنوان مثال : utm_source=google

مخفی

    برای مشاهده مطلب باید در سایت ثبت نام کنید و سپس وارد شوید.


جهت شناسایی ایمیل های تبلیغاتی و یا تبلیغات کلیکی (پرداخت به ازای کلیک) به کار میره. به عنوان مثال: utm_medium=cpc

مخفی

    برای مشاهده مطلب باید در سایت ثبت نام کنید و سپس وارد شوید.


موارد مهمی که به جستجوها کمک میکنن. مثلا از کلمات کلیدی هدفدار برای رسیدن به هدف استفاده میشه. مثال: utm_term=running+shoes

مخفی

    برای مشاهده مطلب باید در سایت ثبت نام کنید و سپس وارد شوید.


استفاده از تست هایی مثل A/B و تبلیغات متناسب با متن. با استفاده از utm_content تبلیغات یا لینک های مختلف به آدرس های یکسانی اشاره می کنند.
مثال:

مخفی

    برای مشاهده مطلب باید در سایت ثبت نام کنید و سپس وارد شوید.

(Campaign Name (utm_campaign
برای تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی استفاده میشه.
استفاده از utm_campaign برای تشخیص سطح محصولات خاص و نوع اونها هستش.
مثال:

مخفی

    برای مشاهده مطلب باید در سایت ثبت نام کنید و سپس وارد شوید.

برای ایجاد کمپین های سفارشی به گوگل آنالیز رفته و به صورت Reporting>> traffic>> source>>campians مراجعه کنید.

ردیابی لینک های خارجی با گوگل آنالیز

با گوگل آنالیز میتونید رد لینک های خارجی رو در سایت بگیرید. لینک های خارجی لینک هایی هستند که کاربران سایت شما رو به بخش هایی که مورد نیاز اونها هستند منتقل می کنند. به عبارت واضح تر لینک خارجی معمولا به صورت یک راهنما برای کاربران به کار میره. کاربر با کلیک بر اون میتونه مسیری که دنبالش هست رو پیدا کنه.
گوگل آنالیز به صورت پیش فرض این کار رو انجام نمیده و این عملکرد باید فعال بشه. برای اینکار لازمه که کد کوچیک جاوا اسکریپت در سایت ایجاد بشه و یک کد کوتاه با هر لینک خارجی که میخواد ردیابی بشه، اضافه بشه.

اولین چیزی که به اون نیاز داریم نصب و فعال سازی افزونه ی گوگل آنالیز هستش. اگه در حال حاضر کدی از گوگل آنالیز در سایت وردپرسی وارد کردید، حذف کنید.سپس به تنظیمات این افزونه برید: setting>>google analytics .( برای تایید اعتبار افزونه میتونید UA-code رو به صورت دستی وارد کنید.Ua-code کدی یکتا است که برای تشخیص هر اکانتی که در گوگل آنالیز ایجاد میشه به کار میره و پروفایل سایت رو در گوگل آنالیز پیدا میکنه)

اگه از افزونه های افزایش ترافیک استفاده می کنید باید ردیابی لینک های داخلی به خارجی رو فعال کنید.

برای مشاهده لینک های خارجی به اکانت گوگل آنالیز رفته و در ساید بار بر روی content>>events>>top events کلیک کنید. مواردی رو در اینجا خواهید دید که با کلیک کردن روی هر کدام لیستی از لینک های خارجی و عملکرد کاربران روی اونها رو نشون میده.

گوگل آنالیز یکی از قدرتمند ترین ابزارهاست. نه تنها در مورد ترافیک سایت شما و محتوای سایت اطلاعات میده بلکه میتونید از اون به عنوان توسعه دادن و بهینه سازی سایت استفاده کنید!

دنبال این بودم که ببینم چطوری میشه از طریق پنل ادمین وردپرس بتونم این لینک ها رو بسازم برای همین جستجویی کردم و به افزونه ی google url builder رسیدم.این افزونه م همون کار صفحه لینک ساز گوگل رو میکنه ولی از طریق پنل ادمین وردپرستون.

google url builder

با نصب این افزونه میتونید امکان رصد یا همون ردیابی لینک ها رو داشته باشید. این افزونه از گوگل آنالیز قدرت گرفته و به عنوان یکی از بهترین ها ثبت شده است.

اگر شما هم راه دیگری یا افزونه های بهتری در این زمینه دارید حتما از طریق دیدگاه ها به اشتراک بگذارید خوشحال میشیم!

 

مخفی

    برای مشاهده مطلب باید در سایت ثبت نام کنید و سپس وارد شوید.

 

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • اضافه کردن...